en çok favorilere eklenen entryleri


... tümü ...
  • genel dedidoku kapsaminda herkesin bildigi uzere soyadinin bir harfini bir iddia sonucu kaybetmistir.

    "Cemal Süreya ve Sezai Karakoç üniversitede sınıf arkadaşıdır ve sınıflarında 'Muazzez Akkaya' isminde bir de kız varmış. ikisi de bu kızı gizliden gizliye severlermiş. Sınıfta gün boyu aynı kıza duydukları ilgiyi birbirlerine anlatırlarmış. Hatta Muazzez'e yazdıkları şiirleri birbirlerine okurlarmış. Sonra bu aşk, zamanla kızışmış ve birbirlerine 'ben elde ederim, sen edersin' derken 'kim elde edecek?' diye iddiaya tutuşmuşlar. Kaybeden büyük bir bedel ödeyecek demişler. Ve bu bedel ömrü boyunca üzerinde kalacak. Bedene fiziksel bir zarar olmayacak diye de karar kılmışlar. Ve sonunda adını değiştirmeye gelmiş olay.

    Cemal Sürey(y)a kazanırsa ;Sezai Karakoç'un soyadı 'Karkoç' olacak.

    Sezai Karakoç Kazanırsa ; CemaL Süreyya'nın soyadı 'Süreya' olacak.

    Tahmin ettiğiniz gibi kızı Sezai Karakoç elde eder ve onunla çıkmaya başlar. Cemal Süreyya da gidip tek 'Y' harfini attırır soyadından.."

    alıntı: http://m.radikal.com.tr/hayat/cemal_sureya_kimdir__soyadindaki_y_harfi_nasil_silindi-1268753

    hatta iddiaya girilen 'muazzez akkaya' da bildiginiz uzere sezai karakoc'un efsane siiri mona roza nin başkahramanı dir

    2
  • yuh be kardeşim. nasil "kült" oldugunu dusunursunuz. ayiptir

    3
  • bir beşiktaş bestesidir. en kotu gunde, takimin en zor aninda, ister bireysel oyuncu hatasi olsun ister takim kotu oynasin, her turlu zorlukla basa cikma yontemidir beşiktaşlılar için.
    bir onceki sene şampiyonlar ligi şampiyonu olmus liverpoolu iceride topraga gommus, deplasnda 8-0 kaybetmisizdir, iyi gun taraftari olan sadece galibiyette destekleyen ve yenilfi gordukleri zaman ortadan kaybolan "renkli takim taraftarlari" aksine biz yine gündoğdu yu söylemişizdir.
    böyle bir tutkudur bizimkisi, boyle bir aşk...

    Gündoğdu Bestesi!

    Gündoğdu hep uyandık
    Stadlara dayandık
    Beşiktaş’ın uğruna da
    Bayraklara dolandık

    Semtimiz erkek semti
    Aşık eder herkesi
    Üzerimden eksilmesin
    Bayrağının gölgesi

    işte biz kötü günde
    Hep omuz omuzayız
    Övünmek gibi olmasın
    Biz karakartallıyız

    2
  • mantiksiz olduğunu düşünmedigim eylem. sevgili olabilecek seviyeye gelmisseniz, ayni zamansa cok iyi bir arkadassinizdir da. ayrildiktan sonra sevgili kalabilmek demek, islerin artik sevgililik boyutunda ilerlemeyecegini fark etmek demektir. bu durumda da yapilacak en medeni sey ayrilmak olacaktir. ama ben onunla o kadar iyi arkadasimdir ki ayni zamanda, onun arkadasligini kaybetmek istemem.

  • ifşa olmuş biri olarak yazıyorum, hahaha ben seni buldum ki, uzatmalardagelengol sensin işte, yeterince gizlenememissin gibi ifadelerler karsilastim.
    gizlenme gibi bir niyetim yok, sonucta burada biz bize güzel zaman geçiriyoruz.

    3
  • ulan 20-21 yasinda bir bireyim, su otobusun muavinlerinde gördüğüm muameleyi daha önce hicbir yerde görmedim. sen gencsin diyerekten nerede duracagima nere oturup nerede kalkacagima benim yerime karar vermeler felan.

    paso varsa ulasim ucuzluyor, 5 lira iken 3 liraya dusuyor. paso sormak hakkin eyvallah da ulan para senin cebinden mi cikiyor pasoyu alip resim ile benim yuzumu karşılaştırmak, tarihleri incelemek, bu sen misin hic benzemiyorsun diye denetlemek nedir amk.

    küçüktür, dardir. ne otururken rahatsindir ne de ayakta giderken. zaten genellikle cok kalabalik olur ve sen gencsindir ya ayakta olursun he daim.

    hiz siniri midir nedir bir de oyle bir sıkıntımız var. heh derseniz o iyi bir sey iste kaza durumunda vs. yavas gitmen lehinize bir durum tamam derim haklisiniz da, inanin o otuz bilmem kac kilometre yolu tın tın tın tın gidince, ve zirt pirt durup yeniden kalkinca bitmek bilmiyor.

    sizden alınan paranin haddinden fazla olusuna hic girmeyeyim zaten. turk erkekleri bir araya gelince bir seyin ne kadar maliyeti oldugunu ve ne kadar kar getirdigin vs tartisir ya hani (bkz: cem yılmaz esprileri), bir gun oturduk tartistik bu konuyu ve inanin haddinin cok üstünde bir para alınıyor. ogrenci adamlariz allah askina, para sicmiyoruz burada, nereden kisabilirsek kar dye bakiyoruz olaylara ve siz gelmissiniz samsunda carsambaya gunluk 6 lira aliyorsunuz.

    not: farkli bir tarz denedim ve bir cok insanin derdini kelimelere dokmeye calistim. farkli sikayetleriniz varsa lutfeb bu baslikta devam ettirin.

    edit: begenmeyen bir kisi: benim kimligimi özellikle inceleyen muavin

  • taksim istiklalde sahaflar pasaji vardir. kitapcilar pasaji diye de gecer. istanbul adina en sevdigim mekanlardan biridir.
    iceri girerken aklinizda bir kitap vardır ve onu alip cikacaksinizdir aslinda ama iceriye adimini attiginiz an her sey degisir. bir saat sonra sekiz kitapla cikmisligi vardir iceriden ve cebimde tek kurus kalmadan. 25 lira da neymis..

  • serenad (bkz: zülfü livaneli) tarafindan yazılmış bir romandir.

    olaylari bir kadinin dunyaya bakis acisindan yansitmaya calismis ve kanimca oldukca yalin ve etkileyici bil dil kullanmistir. kitabi okuyan arkadaslarimdan ve bazı eleştiri sayfalarindan edindigim bilgilere gore insanlarin bu kitabi begenme sebepleri arasinda duru (sade) bir dilin kullaniliyor olmasi ve bu sade dil ile etkileyiciligin saglanmis olmasi en önemli faktör olarak gosteriliyor. bu sayede cogu insan tarafından turk edeniyatinda en begenilen eserler arasina girmeyi başarıyor serenad.
    gerci anlatimida kadin gozunden bakamadigini dile getiren kadin elestirmenler ve edebi anlamda bir numarasi olmadığını söyleyen insanlar da yok degildir.
    anakarakter, olaylari gozunden inceleme fırsatı buldugumuz isim (bkz: maya duran) dir. kendisi 36 yasindadir, eşinden bosanmistir.
    ergenlik çağlarını yaşamakta olan bir oğlu ile beraber yaşar ve aynı zamanda Istanbul universitesinde calisir. kendisi türk toplumunun belki de ihtiyaç duydugu bir kadin figurudur. ayaklari yere saglam basan, duyarli ve etrafinda neler olup bittiğinin farkinda birisi.
    bir de isin 86-87 yaslarinda ve hayatin tabiri caizse hayatin en acikli yonlerini yasamis bir profesor (bkz: maximilien wagner) boyutu vardir. evet belki hayatin en acikli yonlerini yasamistir ama ne yakisikliligindan ne de centilmenliginden en ufak bir sey kaybetmemistir.
    olaylar gercek hayatta yasanmis ikinci dunya savasi (bkz: nazi almanyasi) ve (bkz: yahudi soykirimi) gibi konulara da deginmektedir. ve okuyanlar gorecektir, icinde (bkz: albert einstein)in da bulundugu 40 basarili isim ki cogu profesor dur turkiyeye siginma talep etmesi ve donemin liderleri (bkz: ismet inönü) tarafindan reddelisi gercektir. sadece yahudiler ile alakali olaylar degil, zamanında turkleri bizzat ilgilendiren olaylar da anlatilmaktadir bu romanda. yani anlatilmaktan kasit bizzat incelemek degil, deginmek ve boylece insanlarin farkindaligini olusturmak, hatırlatmak tir.

    son olarak deginmek gerekir ki, edebi anlamda muhtesem bir roman olmasa da kullanilan akici dil ve insanlarin merakini kamcilamayi basaran tarihi olaylar kitabin okurlar tarafından begenilmesini sağlıyor.

    okumanızı tavsiye ederim.

    2
  • telefonlarda kullanilan uygulamalar ile (bkz: swarm) yer bildirimi yapma eylemi. insanlar bir yere gittiğinde orayi yer bildiriminde bulunur ve baska insanlarin bunu görmelerini sağlar. ne kadar mantiklidir, ne kadar gereklidir, nr kadar kullanislidir tartisilir...

    tarihte bilinen ilk check-in yanılmıyorsam 1942 yilinda orhan veli kanık tarafindan yapilmistir :

    yosun kokusu
    ve bir tabak karides,
    sandıkburnu'nda

    3
  • filmleri turk sinema tarihinde adindan soz ettirecek derecede basarili ve farklidir. kendine has bir tarzi vardir ve ne otorite (genis anlamda degerlendirmek gerekir) cok umurundadir ne de begenilme cabasi. bu nedenle filmlerini ve dizilerinin kisacasi yapimlarinin hayranlari nicelik olarak cok degildir belki ama nitelik olarak... sizin anlayacağınız az ve öz...

    (bkz: güneşin oğlu)
    2008 yapimi filmdir, yonetmenlik koltugunda onur unlu oturmustur. başrollerinde (bkz: haluk bilginer), (bkz: ozgu namal), (bkz: ahmet kural), (bkz: humeyra), (bkz: köksal engür) gibi kendini kanitlamayi gectim, ortamda bulunmalari bile ortamin kalitesini artirmaya yetecek isimler yer almaktadir. senaryo koay degildir. anlasilmasi icin seyircinin biraz ugrasmasini ister onur ünlü. ki bunu filmin sonunda acikca da dile getirecektir.
    oldukca eğlenceli gecen bir havasi vardir filmin, genel olarak surukleyicidir de. filmden kopmazsiniz hatta isler kizismaya baslayinca heyecanla beklersiniz hikayenin devamini.
    bu nedenle oldukca basarili bir filmdir. hele bir de haluk bilginerik catida (bkz: ülkü tamer) in (bkz: konuşma şiiri) ni okuduğu sahne vardir ki harikuladedir.

    (bkz: polis)
    2007 yapim filmdir. yonetmenlik koltugunda yine onur ünlü'yü görürüz. basrollerde yeniden (bkz: haluk bilginer) ve (bkz: ozgu namal) cikar karsimiza bunlara ek olarak (bkz: sermiyan midyat), (bkz: settar tanriöğen), (bkz: ragıp savaş) da filmin oyunculari arasinda yer almaktadirlar. filmin tamamina dram havasi hakimdir. eger onur ünlü bu filmde izleyiciye sebepsiz yere aci çektirmeyi amaclamissa suphesiz basarili olustur. burada da zor bir senaryo bizi beklemektedir. zorlugun sebebi ise insanlarin film izlerken bir seyleri anlamlandirma cabasi icine girmelerinden kaynaklanmaktadir. film haluk bilginerin (bkz: musa rami) efsane oyunculuguna cok sey borçludur.

    (bkz: itirazım var)
    yonetmenligini, yapimciligini ve senaristligini onur ünlü'nün üstlendiği 2014 yapimi filmdir. basrollerde leyla ile mecnunum ismail abisi (bkz: serkan keskin), (bkz: hazal kaya), (bkz: öner erkan), (bkz: büşra pekin) ve (bkz: osman sonant) yer almaktadir. turu polisiye komedi olarak gecmektedir.
    !!suan anlatacagim seyler spoiler icermektedir, filmiz izlediyseniz okumaya devam etmeyin!!
    filmin hollywood kalitesinde oldugunu dusunuyorum. cunku insanlarim begendigi bir tur olarak ileri zor senaryo, film bittiginde insani surprizli son bu filmde duzeydedir. hatta sunu vurgulamadan edemeyeceğim, muhtesem ile insani dumura ugratan filmler vb isimlerle hazirlamis aslen pes para etmez film listelerinde yer alan filmlerin bahsedilen sonlari, filmde hicbir sekilde izleyiciye ipucu sunulmayan ve filmin sonu geldiginde cat diyen ortaya atilan alakasiz bir konu uzerinde olamaktadir. bu konuda asıl kalite ise, film boyunca aslinda gozunun onunde duran ve sana defalarca ipucu sunumasina ragmen seni yaniltmayi basrmakta yatnaktadir.
    (bkz: prestij) --> defalarca ipucu sunulmustur aslinda ama siz yine de fark edememissinizdir. (bkz: are you watching closely)
    (bkz: 6. his) --> ayni sekilde filmin sonunda size sunulan tez cat diye ortaya atilmamis film boyuca surekli gozunuze sokulmus ama sizin bunu anlamamanizi saglamistir.
    iste gercak basari budur. turk sinemasina kazandirilmis bu efsane film icin onur ünlüye siki bir sinema izleyicisi olarak en azindan kendi adima tesekkur ediyorum.

    henuz izleyemedigim bu neden aciklama yapamadigim diger filmleri icin:
    (bkz: celal tan ve ailesinin aşırı acıklı hikayesi)
    (bkz: en aydınlatırsın geceyi)
    (bkz: bes sehir)

  • yonetmenligini, yapimciligini ve senaristligini onur ünlü'nün üstlendiği 2014 yapimi filmdir. basrollerde leyla ile mecnunun ismail abisi (bkz: serkan keskin), (bkz: hazal kaya), (bkz: öner erkan), (bkz: büşra pekin) ve (bkz: osman sonant) yer almaktadir. turu polisiye komedi olarak gecmektedir.

    !!suan anlatacagim seyler spoiler-sürprizbozan icermektedir, filmiz izlemediyseniz okumaya devam etmeyin!!
    filmin hollywood kalitesinde oldugunu dusunuyorum. cunku insanlarim begendigi bir tur olarak ileri zor senaryo, film bittiginde insani surprizli son bu filmde duzeydedir. hatta sunu vurgulamadan edemeyeceğim, muhtesem ile insani dumura ugratan filmler vb isimlerle hazirlamis aslen pes para etmez film listelerinde yer alan filmlerin bahsedilen sonlari, filmde hicbir sekilde izleyiciye ipucu sunulmayan ve filmin sonu geldiginde cat diyen ortaya atilan alakasiz bir konu uzerinde olamaktadir. bu konuda asıl kalite ise, film boyunca aslinda gozunun onunde duran ve sana defalarca ipucu sunumasina ragmen seni yaniltmayi basrmakta yatnaktadir.
    (bkz: prestij) --> defalarca ipucu sunulmustur aslinda ama siz yine de fark edememissinizdir. (bkz: are you watching closely)
    (bkz: 6. his) --> ayni sekilde filmin sonunda size sunulan tez cat diye ortaya atilmamis film boyuca surekli gozunuze sokulmus ama sizin bunu anlamamanizi saglamistir.
    iste gercak basari budur. turk sinemasina kazandirilmis bu efsane film icin onur ünlüye siki bir sinema izleyicisi olarak en azindan kendi adima tesekkur ediyorum.

    not: bu entry (bkz: onur ünlü) başlığındaki yine entry 'mden kopyalanmistir.

    3
  • 1. tatlicilarda denk gelme ihtimaliniz yuksek olan, cikolataya doymaniza neden olacak efsane tatli

    2. tiyatroda genellikle sahne arkasinda yer alan suflörlerce 'oyunculara, seyircilere duyurmadan söyleyecekleri sozleri fisildama' eylemininin konusu (bkz: sufle vermek)

    3. 2013 ankara cikisli olan, efsane bir vokaliste (bkz: goksu tasceviren) sahip olan ve coverlaina hayran oldugum gruptur. ozellikle koprualti: https://youtu.be/p3z8_ARyc_Y

    man down: https://youtu.be/9K-tdliTvYY

    moves like jagger: https://youtu.be/H1sPsebMits
    coverlari harikuladedir. hafif ve dinlendirici muzik yapıyorlar. genellikle akustik calisiyorlar ve inceden caz havasi akiyorsunuz.

    not: basligi acma amacimin 3. maddede acikladigim sufle grubu oldugu anlasiliyordur sanirim

    2
  • oncelikle ne oldugunu bilmeyenler icin paradoksun tanimini yapalim
    paradoks -türkçe karsiligi celiski kelimesi olabilir- disaridan bakildiginda normal gibi gorunurken dikkat edildiginde icinden cikilamaz bir celiski
    barindiran ifadelerdir.
    başı, sonu (ayni zamanda sonu da başı) olan kisir donguler
    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Paradoks

    örnek vermek gerekirse:
    "bu cumle yanlistir"
    eger yukaridaki cumle yanlışsa cumledeki ifadenin dogru olmasi gerekirdi, eger cumle dogruysa aslinda cumlenin yanlis olmasi gerekirdi
    (bkz: fazla da zorlamamak lazim)

    4
... tümü ...

bizi takip edin