lut kavmi

  • Bu kavimlerin hikâyesini tek tek burada anlatamayız. Bu iş çok uzun sürer. Bunların kısa hayat hikâyelerini Kur’an’ın mealinden, sözgelimi, Şuara suresinde bulabilirsiniz.

    Lut kavmi, özellikle lutîlikle, erkek erkeğe tatmin yolunu seçmekle meşhur olmuştur. Hz. Lut’un bütün ikazlarına rağmen bu işten vazgeçmemişlerdir. Konunun özetini Kur’an’dan takip edelim:

    “Elçilerimiz, yakışıklı birer delikanlı suretinde Lut’un yanına gelince, onların melek olduğunu henüz bilmeyen Lut, kadınları bırakıp erkeklere yönelen sapık hemşerilerinin bu gençleri taciz edeceğinden korkarak, onlardan dolayı üzüntü ve endişeye kapıldı. Misafirlerini koruyacak gücü olmadığını görerek onlar yüzünden içi daraldı ve kendi kendine, “Bugün çok çetin bir gün olacak!” dedi.

    Bu arada, şehre gelen yabancıların Lut’un evinde misafir olduğunu haber alan kavmi, sapık arzularının kamçılamasıyla, âdeta kudurmuş bir hâlde koşarak Lut’un kapısına dayandılar. Zaten öteden beri böyle çirkinlikler yapmayı âdet hâline getirmişlerdi.

    Lut, “Ey kavmim!” dedi, “işte kızlarım; onlarla evlenip meşru ve doğal yollarla arzularınızı tatmin etmeniz, sizin için erkeklere yönelmekten çok daha temizdir. Öyleyse, Allah’tan korkun da misafirlerime tacizde bulunarak beni rezil etmeyin! içinizde aklı başında bir adam yok mu sizin?”

    Buna karşılık onlar, “Sen de gayet iyi bilirsin ki, bizim senin kızlarında gözümüz yok. Çünkü kadınlarla ilgilenmiyoruz biz. Sen aslında bizim ne istediğimizi pekâlâ bilirsin!” dediler.

    Bu azgın topluluk karşısında tamamen çaresiz kalan Lut, “Ah, keşke size karşı koyabilecek gücüm olsaydı yahut şerrinizden korunabileceğim sağlam bir kaleye sığınabilseydim!” dedi. Şehre sonradan yerleşen bir yabancı olduğu için, kendisini savunacak kabile desteğinden yoksundu. işte, Lut Peygamber’in üzüntüsü doruk noktasına ulaşmıştı ki:

    Sonunda melekler gerçek kimliklerini ortaya koyarak, “Ey Lut!” dediler, “Bizler Rabb’inin elçileriyiz. Artık korkmana, üzülmene gerek yok! Çünkü onlar senin kılına bile dokunamazlar! Zaten kısa bir zaman sonra hepsi helâk edilecektir! Bunun için, gecenin bir vaktinde ailenle birlikte şehri terk etmek üzere yola çık. içinizden hiç kimse kâfirlerle birlikte olma özlemiyle geriye dönüp bakmasın! Ancak karın hariç; çünkü o, zalimlerin yanında kalmayı tercih edecek. Bu yüzden de, onların başına gelecek olan azap, onun da başına gelecek. Onların helâk edilme zamanı sabah vaktidir; sabah vakti de yakındır, değil mi?”

    Ve nihayet Sodom şehri için helâk emrimiz gelince, Lut’u ve ailesini oradan çıkardık, sonra korkunç bir sarsıntıyla oranın altını üstüne getirdik ve üzerlerine, ateşte pişip sertleşmiş kızgın taşları sağanak sağanak yağdırdık.

    O taşlar, öyle tesadüfen yağmadı onların başına. Aksine her bir taş, Rabb’inin katında işaretlenmiş ve zalimleri cezalandırmak için özellikle gönderilmişti. Ve siz ey insanlar! Kendinizi benzer bir felâketten uzak sanmayın! Zira bu tür cezalar, zalimlerden hiç de uzak değildir. Allah zaman zaman belâ ve musibetler göndererek insanları uyaracaktır. (Hud, 11/77-83; Kısa tefsirli Kur’an meali).

  • tüm ayetleri göz önünde bulundurup Kuran'dan anladığım; karşılıklı rıza yoksa o iş haddi aşmaktır. zaten bu kavim haddi aşmış azgın(dayatan,zorba) olduklarından dolayı yok edilmiştir.

    Günümüze büyük öğütler vardır. "kimseye zorla bir şey yaptırma", "sakın haddi aşma", "izinsiz ve gönülsüz işleri bırak".


    adamlar erkek erkeğe bir hayat yaşıyorlar, hallerinden razı ve mutlular. bu adamların kimseye bir zararı yok ki,erdemli yaşıyorlar hırsızlık yapmıyorlar,vergilerini veriyorlar, öyleyse sorun yok. git muhabbetini, ticaretini vs yap. çünkü bize anormal gelen normal insanlar onlar. tabiat onlara öyle bir kimlik hazırlamış, Allah ol demiş ve olmuş.

    Ancak azgının biri gelip gel seni istiyorum derse veya kaymaz mısın tarçınıma derse burda bir sıkıntı var. daha ileriye giderse o zaman verirsin mahkemeye.

    başka bir örnek verelim;
    ben evliyim ve karımı kıskanıyorum onu kimsenin görmesini istemiyorum güvenmiyorum ona ve insanlara. karımı zorla eve kapatıyorum, açık başını kapattırıyorum falan filan. Ama karım istemiyor. bana güven diyor.
    benim ne farkım kaldı bu lut kavminden ? Al işte zorladım. dayattım. ona istemediği bir işi yaptırdım.

    Kuran bunların cevabını veriyor, ayrıntılı bilgi için (bkz: kuran)

  • üstte entry giren arkadaşa bilgi olsun kuran haddi aşma veya gönülsüz iş yapma derken bunları kast etmıyor. haddi aşmak'a örnek olarak zina yapmak allaha şirk koşmak bunlar haddi aşmaktır. yoksa iki erkek birbirlerinin rızasıyla ilişkiye girmeleri normal bir durum degildir bu bir sapkınlıktır açıkcası.

    o zaman imam nikahıda olmasın git bir kadınla tanış sen ondan razı ol o senden razı olsun nikah olmadan ilişkiye girin ne ala memleket böyle bir durum asla olamaz.

    kuran bunların cevabını tabıkıde verir ve bu cevaplar net ve katı cevaplardır sen bunu kendi düşüncene göre yeniden şekillendiremessin.

    5
  • Homoseksualite normallestikce bir yenisinin daha turuyecegi asikar kavimdir.

  • kalemsiz yazar kardeşim için yazıyorum.. öncelikle esenlikler ve barış üstümüze olsun. Allah güzelliklerden ayırmasın.

    Kuran kendini güncelleyen bir anlatıma sahiptir.
    " soluyarak aşanlara and olsun" der.
    buna zamanında at demişler. ben uçak,araba,motorlu araçlar vs denmesinde bir sakınca görmüyorum. çünkü kullanılan sözcük dar bir anlamda değil.
    başka bir ayette "Binek" der Allah, at diyorlar.. öyleyse atlara binip ruslarla savaşalım? Demek ki anlamı daraltmak zarar veriyor. Binek dediğimiz tank oldu artık.

    Sana kesinlikle kızmıyorum, sorgulayıp doğruyu aramaya çağrıyorum.

    1. Birine zorla iş yaptırmak ona efendi olmaktır. efendi = lord= rab ..bilmem anlatabildim mi ? şirk. çünkü hakkı olanı elinden alıyorsun,engelliyorsun.

    ilgili ayetlerde 3. surenin 78. ayetinde yapılan eğip bükme olayı da var. tabi ne kadar arapça biliyorsun onu bilemem.
    Bu yazıyı okuyan islamcı arkadaşlar eğip bükme lafına takılmasın Gazalici nihilizm de kuranı eğip bükmekten başka bir şey yapmıyor. Kuran ayetleri eğip bükmeden yorumlanamaz. imam-ı Azam da eğip bükmüştür, Şafii de, Gazali de. Tümü Kuranı eğip büküp sonunda Gazalici nihilizmi ortaya çıkarmıştır. Biz de şimdi aynı şekilde eğip bükeceğiz.


    Mesela sizce Kuran'da geçen ve "kızlarını cinsel bir obje olarak erkeklere sunan" bir peygamber var mıdır? Eğer bir peygamber kızlarını cinsel anlamda başka erkeklere sunmuş ve tanrı buna ses etmemiş ve hatta kuranında bunu övünerek anlatmış ise yani adına ne derseniz deyin bu bile normalse kurana göre; zina ne kadar haram olabilir? Bakalım var mıymış:


    hicr suresi 71. Ayet: kâle hâulâi benâtî in kuntum fâilîn


    (lüt) şöyle dedi: “eğer düşündüğünüzü yapacaksanız işte bunlar, benim kızlarım.”


    Kuranda epeyce anlatıyor aslında ancak özetle hikayeye göre: melekler parlak oğlan kılığında Lüt'un evine gelirler. Lüt'un köylüsü olan eşcinsel (muhtemelen aktif eşcinsel) erkekler de oğlanların parlaklığını görür ve o oğlanlarla bir şeyler yapmak isterler.
    Lüt peygamberin evini basarlar. Oğlanları çabuk bize ver derler. Lüt da bunların oğlan değil melek olduğunu onlara kötü bir şey yaptırmayacağını eğer ille de bir şey yapmak istiyorlarsa Lüt'un kızlarını almalarını ve onlarla yapmalarını tavsiye eder. işte bu sunma cümlesi yukarıdaki ayette geçen cümledir: eğer ille de yapacaksanız işte kızlarım. "kale" o dedi ki. Haulai benati- işte bunlar benim kızlarım. in küntüm failine= ille de bir şey yapacaksanız.


    Bu ayetin mealinde islamcılar ayete evlendirmek fiilini ekliyorlar (ayeti eğip büküyorlar): Allah'a unutkan diyorlar.


    Diyanet işleri meali: Lût: “işte kızlarım. Eğer yapacaksanız (onlarla evlenebilirsiniz)” dedi.


    Oysa orada hem evlenmek diye bir fiil yok hem de o ayetin öncesinin ve sonrasının birlikte okunmasının sonucu evlenmek diye bir şeyin ortaya çıkmasına imkan yok. Yani eğer sapkın köylüler parlak oğlanlarla seks yapmak için değil de evlenmek için Lüt'un kapısına dayanmış olsalardı bu meal mantıklı olurdu. "işte kızlarım oğlanlarla değil onlarla evlenin" anlamı çıkardı. Ancak köylüler oğlanlarla tek seferlik bir ilişki yaşamaya gelmişler.
    Tatlarına bir bakıp gidecekler nikahlı eşleri yapmayacaklar. Tek istedikleri üç beş dakikalık bir zevk alma seansı. Neden nikahlı karısı yapsın oğlanı? O devirde eşcinsel evlilik mi vardı? Belki de vardı ancak vardıysa bile ayet açık. Diyor ki: eğer yapacaksanız işte kızlarım! Ne yapacaklar? Seks elbette.


    Ayrıca bu ayette diyelim ki Lüt "alın evlenin helal yoldan seks yapın, parlak erkek kılığına girmiş meleklerle de zaten seks yapmayın o eşcinsellik ve çok günahtır" demek istedi. Acaba köylüler kaç kişiydi? Lüt'un kaç tane kızı vardı? Köylüler 3-5 kişi değildir herhalde lüt'un da 3-5 taneden fazla kızı yoktur çok büyük ihtimalle. Bu durumda köylüler ayette geçen ifade ile "bir şey yapmak için" lüt'un kızları ile evlenip bir şey yapıp (sevişip) sonra boşanacaklar mıydı? Yoksa köylülerden birileri kızları alıp evlenip diğerleri eve boş mu dönecekti? Dönerler miydi? Onlar parlak oğlanları yani melekleri istemeye devam etmezler miydi? Böyle saçma sapan kurgu olur mu?


    Kimileri de kuranın başka bir yerinden "zina yapmayın ya da evlenmeden sex yapmayın" gibi ayetlerin bu lüt kavmi olayındaki köylülerin seks yapması olayına ön şart olduğunu söylüyor.
    Yani kuranın başka bir yerinde "evlenmeden sevişmeyin" yazıyorsa burada da lüt köylülere kızlarını verse bile evlenmeden sevişmelerine izin vermeyecekti diyor. Neden öyle olmak zorunda? Ya tam tersi ise? Ya bu ayet diğer ayete hükmediyorsa? Ya da evlilik dışı seks de kurandaki diğer binlerce konu gibi muallakta bir konu ise? Ayrıca köylülerin kaç tanesi ile evlenecek kızlar? Yoksa muta nikahını mı işaret ediyor ayet he? Lüt'un bir kızı aynı gün içinde birden fazla köylüyle evlenip boşanabilir mi? Bir de "işte kızlarım" ne demek? Hadi diyelim lüt alın evlenin sonra sevişin demek istedi. "işte kızlarım" ne demek? Acaba köylüler hep yaşlı ve çirkin miydi? Kızlar köylülerle evlenmek isteyecek miydi? Lüt kızlarına zorbalık mı yapıyordu zorla evlendirerek? Bir peygamber zorba olabilir miydi? Böyle değilse ve eğer işin içine bir de kızların "kendi rızası ile evlenmesi" de lazımdır parametresi girerse olay daha da karmaşık bir hal alıyor. Köylüler lüt'un evine parlak oğlan kılığındaki meleklerle eşcinselce sevişmeye gelmişler. Ama lüt diyor ki "alın eğer kızlarım da razı gelirse onlarla evlenip sonra sevişin ve melekleri rahat bırakın." ulan niye evi bassınlar o zaman? Normal vakitte de eğer lüt'un kızlarının rızası varsa gidip isteyip evlenebilirler.. Lüt neden böyle bir şey söylesin o durumda?


    ------------------------
    Benim anladığıma geleyim;
    ŞU ana kadarki sadece laf kalabalığıydı, çünkü çok saçma yaklaşımlar. Allah öğütte bulunuyor ve biz bunu durmadan sorular sorup anlamayı engeller hale getiriyoruz. Bakara suresindeki israiloğulları gibi. teferruatla ilgilenip bir türlü eyleme geçemiyorlardı. hah işte durum tam da bu.

    Haddi aşmakla ilgili ayetler bunlar. apaçık ayetler. Ateistlerle tartışınca adamlar konuya çok farklı bakıyorlar, evet evrensel mesaja bakınca ilgi uyandırıyor diyorlar.

    Azgınlığını dayatan bir kavim ile karşı karşıya geliyor Lüt peygamber.. Yani Allah sana öğüt olarak diyor ki; gönül rızasıyla olacaksa orda haddi aşma yoktur, ahlaksal olarak da zaten kimse ses çıkartamaz.
    Adamlar evlerinde eşcinsel ilişki yaşayıp kimseye zararda bulunmuyorsa bu adamların ne gibi bir ahlaksızlığı olabilir ?
    Bu biraz da midye sevmeyip haram eden din adamlarının eylemlerine benziyor..
    Hüküm kurandadır. Allah'ın mesajı, öğüdü bellidir. Allah'ın haram etmediğini kimse haram edemez.

    Ama bir tarafın rızası yoksa o haddi aşmadır, dayatmadır, rablik iddiasında bulunmaktır.. Hayatın her anında çıkacak bir durum bu; yaşantını kimseye dayatma! Gönül rızası varsa orda dayatma yoktur zaten..
    ----------------------------
    Evet eğer kuranı oraya "evlenmek" fiili ekleyerek değil de bu şekilde benim yaptığım gibi eğip bükerseniz islamda sevgililerin nikah dışı sevişmesinin gayet islami bir hareket olduğunu görürsünüz. Koskoca peygamber bile kızlarının sevişmesine destek oldu ise biz normal insanların sevişmesinde kötülenecek bir taraf yoktur.

    Hayatımızı zehir eden saçma uğraşlar bunlar.

    2. Evlilikte esas duyurmaktır.
    imam nikahı diye bir şey yok aslına bakarsan. hiçbir önemi olmayan saçma sapan bir şey.
    Devlet ve hukuk güvencesiyle edinilen o cüzdan var ya hani. hah işte o bir kanıttır. imam nikahı yok hükmündedir veya sadece köyünde geçerlidir.

    3. Kuranda cevaplar nettir ve katı değildir. Her insanın aklına hitap eder. Nöroloji gibi harika bir bilim varken hala standartlarla insanlara zulüm mü edeceksiniz ? ne biçim yorumlarda bulunuyorsunuz ?
    Kendi aklımıza güveneceğiz tabi ki. Atalarımızın aklına mı güvenelim ?
    Kuran aklet der, atalarını sorgu der. (bkz: 2: 170)

    esenlikler.

    2
  • barisedgu yazar arkadaş için yazıyorum..
    kardeşim öncelikle helal olsun kuran kendini her seferde güncelliyor dedin bu laf gerçekten inanamadım ve ayrıca 4 büyük kitaptan 3 ü degiştirilmiştir ve tek değiştirilemeyen kitapta kuran'dır ama sen geldin güncelleme dedin hala inanamıyorum...

    bak kaardeşim gelelim mezheplere onlar hiç bir şeyi egip bükmemiştir ve öyle her şeyi degiştirmeemiştir ki öyle bir şey olsaydı şimdiye kadar çoktan ortaya çıkmıştı hatta ve hatta allah elçi gönderip durumu düzeltebilir yada yeni bir ayet ble inebilirdi.

    gelelim seks objesi meselesine. bak yazar arkadaşım kuran bilgin bana göre pek yok açıkçası neden dersen;

    allah hiç bir zaman hiç bir kulunu uyarmadan cezalandırmaz. bak onlara hz.lut pemgamderı göndermıs neden onları uyarsın diye ve peygamber onlara kadınları bır seks objesi olarak görün dememiş onlara kadınlarla evlenmelerini çocukları olmalarını ve erkek erekeğe tatmin olmamaları hakkında uyarmış mesela musa peygamberde fıravunu uyarmak ıcın gonderılmıs oda onun çagrısına uymayınca helak edilmiştir.. eger dini bilgin var ise bunları gayet iyi anlarsın yada dini bilgi ile yetiştirildiysen..

    ayrıca kardeşim diyanet egip bükmemiştir ilk entrym de de hz lut peygamberde evlenın demiştir nasıl okudun anlamıyorum ki..



    şimdi ondan sonra yazıklarına geleyim tam bir şaçmalık onun için bu son cevabım çünkü sinirlenmeye başlıyorum anladıım kadarı ile senin ne kuran hakkında nede islam hakkında hiç bir bilgin yok ve sadee saçmalıyorsun ben elimden geldiği kadar doğrusunu anlattım..

    ama bir laf vardır ahil ile baş edilmez ben ne kadar sana anlatsam boş beni bildiğim bana yeter senden ögrenmek istersen doğru yolu seç ordan başla selametle...

    bizi takip edin

    omü sözlük © 2015


    birtakım şeyler: iletişim - - -