hadis-i şeriflere göre hareket etmek

  • Sünnet teriminin, pratikte kullanılması halidir. Lakin merak ettiğim şeylerden birisi şu; "peygamber, içeceğini karıştırırken, kaşığını bardağa çok az vururdu. Çünkü çıkan ses ile evdeki karıncalar korkabilirdi." Buhârî, Edeb, 69; Müslim, Birr, 255. 256.

    Şimdi bu hadise göre, evdeki haşereyi öldürmeli miyiz? Bu hadise göre hayatımızı şekillendirebilir miyiz?

  • bu hadise göre,
    evrenin sadece insanlara ait olmadığını, insan dışındaki canlılarında yaşamaya hakları olduğunu, buna saygı duymayı, incitmek yerine ortamdan uzaklaştırmayı düşünmemiz gerektiğini anlamalıyız zira yaşam alanlarımız için hayvanları katletmekte üzerimize yok.
    bunun çok güzel örneğidir kanuni sultan Süleyman karınca olayı .

    anlayana davul zurna az anlamayana sivrisinek saz.

  • şimdi senin aklında iki soru var.

    1- Şirk nedir ?
    2 - Neden atılır ?

    Allah'ı aciz zanneden kafirlerin,müşriklerin çıkarları için uydurdukları sözlerdir.
    (bkz: Furkan: 30)

    1
  • Şimdi siz (bkz: #63304) gibi kendinize örnek alacak davranış çıkartmak yerine milyonlarca hadisten bir tanesini cımbızla çeker laf cambazlığı yaparsanız hadislere göre hareket etmenin önemini anlamamış sayılırsınız.

    Konu hakkındaki görüşlerimi tam şurada (bkz: #60154) belirtmiştim. Evet tşk.

    2
  • Bu hadis nasıl gerçek olabilir ki? Buhari yazdı diye nasıl gerçek olabilir? Ayrıca pratikte mantıklı bir eylem mi bu hadiste geçen olay?

  • islam ince düşünür sn turgut azal. Kendinizi biraz ince düşünmeye iterseniz anlayacaksınız. Buhari dediğin dönemin şartlarında binlerce kilometre yol katedip hadis nakletmeye çalışmış kimsedir. Hatta bir gün hadis alacağı kişinin bir deveyi yemle kandırıp yemi vermeyerek işini hallettiğini görünce bu beni de kandırır diyerek hadis almadan geri dönmüş kimsedir. Ha inanmayabilirsin doğru söyleyip söylemediğine. Fakat allah nahl/43te " eğer bu işleri bilmiyorsanız işin ehline sorun" diyor. Tercih sizindir.

    4
  • Benden size bir hadis
    Bunlara inanmayın
    Şimdi hadise göre hareket edin hadi

    işte hadislerin islamı getirdiği nokta budur

    1
  • hadisler inanılacak şeyler değildir,bir kısmının doğruluğu tartışılan tarihi verilerdir.hz. muhammed'den 200 sene sonra yaşamış bir insanın yazdıklarını kabul etmeyen küfre girmiştir demek de sapkınlık da başka bir şey değildir.

  • Adam buhari'yi kaynak göstererek peygamber idrarını içen sahabeden bahsediyor. Buna inanmamak mı beni küfre götürecek?

  • Mecelle bilenler için malumdur ki hadis ile amel edilir.Günümüzde kimi modernistler konuyla alakalı marjinal açıklamalar yapsa dahi kabul görülmemiş ,aksine gerekli delillerle cevap verilerek açıklamaların hatalı ,yanlış olduğu belirtilmiştir.


    Hadis bilmeyen insanların düşündüğünün aksine fazlasıyla kuvvetli ve sağlam temele oturtulmuştur.(bkz: hadis senetleri)
    Aynı zamanda uydurma hadisler de alimler tarafından ayıklanarak mevzu hadis kitaplarında toplanmıştır.Senet bakımından zayıf olanlara ise kütüb-i sitte'de yer verilmemiştir.


    Hadis usulü dersi almamış okumamış kimsenin konuyu kavraması oldukça güçtür. hadis senetleri ve hadis ravilerinin seçimi hakkında bilgi sahibi olan kimse kolay kolay hadis ile amel etmek ,hareket etmek konusunda şüpheye düşmez.Elbette hadis ile amel edilir demekte bir sakınca görmez.


    Hadis inkarı insanı fıkhın inkarına götürür.Hadis inkar edildiğinde fıkıhta bozulma başlar.Kişi farklı bir tarz ile hareket eder.Müslüman fıtratından uzaklaşmaya başlar.Peygamber namaz kılmasına rağmen kendi namaz kılmaz .peygamberin yaptıklarını yapmaz vs.



    Bu mesele uzar gider.Konuşmaya kalksak günler yetmez.Yıllarca tartışılmış konular bunlar.Biz gelip burada çözemeyiz hoş.Ama merak edenler için yeterli olacağını düşünüyorum bu yazının.
    Selametle...

    6
  • Peygamberin hadisi sadece Allah'ın bildirisi olan ayetlerden oluşan Kuran'dır. Hüküm Allah'ındır çünkü. Allah'ın ortağı yoktur dinde.

    Din tüccarlarının kafasındaki uyduruk hadise göre konuşacak olursak;
    yani o uyduruk habislere göre yaşayamazsınız.

    Tarihi bir hatırlatma yapayım, ilk hadisler hicri 2. yy'da yazılıyor. Bu sizi hiç düşündürmüyor mu ?
    emevi politikasıdır hadisler. insanları kalıplara duvarlara hapsetmek için.
    peygambere yakışmayan hakaretler doludur.
    çoğu da insanların kıskançlıklarıdır.
    Allah'ın emri açıktır oysa. Aklet.

    bana kuran yetmiyor, Allah yetersiz kalıyor, ben hadislere uyuyorum diyenlere bir kaç soru sorayım.. kutb-ü sittede ortak bunlar..
    diğer iğrençliklere girmiyorum bile..

    · Örneğin, şifa niyetine hiç deve sidiği içtiniz mi?
    · Örneğin, namazı bitirince şeytana "ey hinzip" diye tükürdünüz mü?
    · Örneğin, kara köpek öldürdünüz mü?
    · Örneğin, 9 yaşındaki kızınızı 55 yaşındaki bir adama nikahladınız mı?
    · Örneğin, tırnaklarınızı parmakların fazilet sırasına göre kesiyor musunuz?
    · Örneğin, tuvaletten çıktıktan sonra istibra yapıyor musunuz? kitabınıza göre kabir azabı varmış.
    · Örneğin, çekirge yediniz mi?
    · Örneğin, çorbanıza düşen sineği çorbaya iyice banıyor musunuz?
    · Örneğin, sevap için hiç kertenkele öldürdünüz mü?

  • islama göre ne hadisler ne de sünnetlere göre hareket etmek yanlıştır. Çünkü islamda tek rehber kurandır. Sünnet ve hadisler de kuranda yer almaz.

  • Andolsun ki; sizin için Rasulullah'ta güzel bir örnek vardır. Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çokça zikredenler için.
    (bkz: ahzap 21)

    9
  • teşbihte hata olmaz sanırım, usulen sınavdaki sorular kuranı okuyup ne çıkardığın ve bunlarla ne yaptığınla ilgili olacağından çok geçerli olmadığını düşündüğüm alandır. Kuranı okuyup anlamaya çalışan insanların anlayamadıkları konuda 'danışabilecekleri kural kaide olmazsa olmaz olmayan yan kaynak topluluklarıdır, uygulama ve inanma sorumluluğu içermezdirler çünkü mutlak, değişmez ve hep güvenilir olan kurandır.
    herkes kendi içindeki iyilikle islamı bulabilir söylemlerine karşı duruşu olduğunu düşündüğüm konulardandır. (bkz: ayran gibi bulandırmak)

    1
  • Ben etmem kardeşim. Kur'an da yazmayan hiçbirşey umurumda bile değil. Alın buhari midir nedir götünüze sokun pis sünniler.

  • sokarım buharinizede, tırmizinizede, geylanizede. Kuran yani Allah'ın sözü yeter. islamı kendi kafasına göre yorumlayacak o.ç.larına itimat edipte şu adımı atarken şu duayı okucam, eşikten atlarken şu ayağımı atacam, merdivenleri çıkarken şunu okucam, osurmadan sıçmıcam... sokayım inandığınız adamlara lan. Allah 5 farz kılmış onu yap işte, tesbih çekmeyle cennete mi gidilirmiş AQ?

  • Hadis ilmi ilahiyat fakültelerinde "hz. Muhammed'in hadis ve öğretileri" şeklinde verilir.

    Allah o'nu insanlara rahmet olarak yolladı. Sözlerine kulak verin, fiillerini örnek alın diye. Böyle bi amaç olmasa peygamberi niye yollasın. Kitabı gönderir yorumunu bireysel bırakırdı. O zaman görürdünüz tek bir ayetten muazzam saçma manalar çıkarıp dini nasıl lastik kıvamına getirdiklerini.

    Size kimse hadisleri ayet olarak kabul edin demiyor. Ama çok önemli sözler olduğunu da inkar edin demiyor.

  • bu birazda öteki tarafa olan güvenle ilgili.

    ben yalnızca kuran'a uyarak muhammid'in yaptığını yapıyorum, aklediyorum. ve bena Allahtan başkası şefaat etmeyecek.
    hadisçilere göre peygamber şefaatçi olacakmış.. bunu tartışmaya gerek yok.

    Tanrı Elçisinin Ahiretteki Biricik Şikayeti
    25:27 O gün zalim kimse (üzüntüden) elini ısırıp şöyle der: “Keşke, elçi
    ile birlikte aynı yolu tutsaydım.”
    25:28 “Vay bana, keşke falancayı arkadaş edinmeseydim.”
    25:29 “Beni, bana ulaşan mesajdan saptırdı. Gerçekten, sapkın insanı
    yarı yolda bırakır.”
    25:30 Elçi de “Rabbim, halkım Kuran’ı terketti“ der.*

    30. ayet hiç mi düşündürmüyor insanları ?

    * 25:030 Muhammed peygamberin vefatından kısa bir süre sonra, Kuran’ı yeterli
    görmeyenler, uydurdukları haramları, yalanları ve hikâyeleri Tanrı’ya ve
    elçisine “Hadis ve Sünnet“ adı altında yakıştırmaya başladılar. Muhammed
    peygamberin halkı bu öğretileri izleyerek ve mezhepler halinde kurumlaştırarak
    Kuran’ı terketmiş bulunmaktadır. Doğru ile yanlışın karıştırıldığı
    bu öğretileri izleyenler, Muhammed peygamberin şefaatinin kendilerini
    kurtarmasını beklerken, 78:38 ve 19:87 ayetlerinin tecellisi olan 25:30 ayetindeki
    şikayet ile karşılaşacaklardır.

    şefaat ile ilgili bir yazı yazmıştım. ki en detaylı bildiri en güzel hadis olan kuran'dadır.

    esenlikle.

    1
  • evet hadislere her zaman şüpheyle yaklaşmak lazımdır fakat işinize gelen hadisleri cımbızlayıp " bakın peygamberimiz nasıl da pamuk gibi şeker gibi " diyip işinize gelmeyenlere " buhari kafirdir, peygamberden 200 sene sonra yaşamış adamın dediklerine inanmam " demeyin.

    1
  • Ne biçim yazıyorsunuz öyle bilmeyrn cahiller sizi. Buhari tirmizideki yazılanları es geçilemz. Sünnilere laf atanlar birde kendilerine baksalar. Birileri doğru yolu ne zaman görecek. Kuran baş tacı hadislerse es geçilmemeli. Her hadise inanma gerçekleride görmemezlikten gelme. !

  • Büyük alim septik geyik muhabbetinin demesiyle bir defa daha kesinlik kazandı.

    Lan olum din konusunda hem bir halt bilmezsin hem de gelir burada büyük büyük laflar edersin.

    Hadis ile ayet arasındaki farkı bilmeyenler burada ahkam kesiyor.

  • Ne hadis-i şerifi ben kendi isteklerime göre bile haraket edemiyorum

bizi takip edin

omü sözlük © 2015


birtakım şeyler: iletişim - - -